Ämne: Restips
Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-26, 19:50
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006
Standard Sv: Restips

Det finn gott om hotelrum i Matala, och om man inte åker under absoluta högsäsongen (= mitten av aug.) behöver men aldrig förboka. Det finns några hotel med pool i byns utkanter, och massor av mindre, mysiga pensioner inne i själva byn. Avstånden är så små att det gör egentligen inget var man bor.
De gånger jag bott på Dimitris Villa har jag förvisso bokat, men det beror på att jag på förhand bestämt att jag ville bo just där. Hotellet har bara 15 rum, och väldigt många återkommand stamgäster, så för att vara på den säkra sidan så........
Enligt mitt förmenade är detta ett förträffligt boende. Otroligt rent och fräscht, härlig omgivning och ett jättemysigt litet poolområde med bar och en mycket bra restaurang. Rummen är toppen med wc/duch, balkong/markterass, kylskåp, satellit-tv och AC (utan extra kost.). Även frukosten ingår i priset.
Överhuvudtaget är priserna på boende mycket låga i Matala jämfört med de andra öarna i Grekland. Det är inga problem att hitta ett fräscht dubbelrum för ca. 30 euro per natt ens under högsäsong. Dimitris Villa som är ett av de bättre boendena tar inte mer 33 euro/natt/högsäsong, och då ingår som sagt både ac och frukost. Dessutom är värdfamiljen Houstoulakis ett under av vänlighet och hjälpsamhet. Dom fixar allt ifrån utflykter, bussbiljetter, bil/moppehyra till massor med goda råd och tips.
Ett annat trevligt boende är Sylvia. Ligger närmre havet och stranden, och med en härlig stämning. Enligt årets prislista kostar ett dubbelrum 30 euro/natt/högsäsong, men då finns ingen pool.

Lycka till..............
Svara med citat