Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-20, 09:12
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Hur är det att vandra på naxos??

Jeg har ikke vært og besøkt klosteret, men derimot den lille hvite kirken som ligger halvt inne i fjellet. Og du har rett - det er mye vei, men kommer du først opp der, får du en fantastisk utsikt. Vi kjørte, så jeg aner ikke hvor lang tid turen tar til fots. Personlig tror jeg at jeg ville tatt fjelltur tidlig om våren eller sent på høsten. Det blir rett og slett for varmt å vandre så langt midt på sommeren. Har dere tilgang på bil, kan en vandring i den fruktbare Potamia-dalen anbefales. Det er utrolig frodig og grønt der, og varmen er aldri påtrengende.
Hvis han stadig jobber på Naxos, ville jeg tatt kontakt med Stuart Thorpe. Han er engelsk fotograf som arrangerer en-dags fototurer. Se etter skiltet hans utenfor Dionysos Fotoshop nede i havnepromenaden.
Et annet forslag er at dere går langs stranden - spesielt om dere tar utgangspunkt i St. George-stranden. Det er en flott tur, stranden er faktisk veldig variert jo lenger vekk fra selve byen dere kommer. Ta med vann. Den store fordelen med denne vandringen, er at det er bare å hoppe i sjøen og kjøle seg ned hvis det blir for varmt. Den store bokhandelen på Naxos, i havnepromenaden, har en bok som har detaljerte forslag til vandreturer - både lange og korte. Mener forfatteren er tysk, men har dessverre ikke navnet foran meg akkurat nå. God tur i alle fall. Naxos er en fantastisk øy.
Svara med citat