Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-17, 22:55
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Prisnivåer i Juli på olika kykladiska öar

Tack för all hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Hej, jag har tidigare i år mejlat till pension Sofi och fått ett pris på 35 euro om jag skulle förboka. Tyckte priset var för högt och mejlade därför pension Oniro, där jag fick ett pris på 30 euro vilket jag tyckte var helt okej... Ska ni boka innan el. på plats??
Om ni förbokar så borde nog priset ligga på ung. 40 euro minst för en tvårums-lägenhet...
Jag vet inte, men jag tror nog vi förbokar. Om vi gör som jag tänkt kommer vi troligen till Naxos sent på kvällen och är trötta. Och vi tillhör de som blir stressade av horder av rumsuthyrare, så det kan vara värt lite att veta vart man ska... Dina prisuppgifter låter bra , jag får också skicka iväg lite förfrågningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
HejRummen i västra kykladerna har jag hört ska vara dyrare, skulle "tippa" på att priset ligger runt 40-55 euro per rum i Juli... (om du förbokar runt 60)
Men Serifos ska väl vara billigare änn t.ex. Sifnos?? Har fått för mig att det är mer turister på Sifnos...
Jag har kollat lite till nu. Problemet är att i början på juli räknas som mellan eller tom lågsäsong på naxos (hotelsajter) medan det räknas som högsäsong på Serifos. Enligt prisuppgifter på nätet är 70 euro billigt för ett vanligt rum... Så Serifos spar vi till någon annan gång när vi kan åka lågsäsong.

Hellen: Santorini tor skulle passa oss perfekt, men vi kan inte vara borta i två veckor och en känns som för lite... Och flygstolar enkel riktning säljs väl inte som sista minuten?

Sembo har en utmärkt flygletarsajt. Den letar både på Sterling och SAS och en massa andra europeiska bolag. Där kan man spara ett par tusen, men då måste man tillbringa en natt på Helsingfors flygplats eller något liknande... Jag har även kollat Viking Airlines, men deras priser har höjts...
Nåja ingen katastrof, så mycket pengar handlar det ju inte om.

Godnatt!

/Marianne
Svara med citat