Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Trist att du inte var nöjd. Men jag hoppas verkligen inte att Janne - som oberoende "konsumentupplysare - slutar rekommendera ställen. Jag testar gärna hans tips men tar själv ansvaret om jag inte blir nöjd. Ställen förändras ju, några garantier kan man aldrig få.
|
Sjalvklart tar jag sjalv ansvaret och det ar inte kritik mot Janne utan mer en fundering att en stor tillstromning av gaster plotsligt kan forandra ett stalle rejalt. Servicen var faktiskt valdigt annorlunda gentemot oss som satt ensamma vid vara bord och egentligen kandes det redan nar jag kom. Restaurangen tjanar mindre pa en gast som tar upp ett bord och tvingas avvisa par som skulle handlat for tva. Jag tycker att ett professionellt stalle inte ska fa gasterna att tanka sa och jag har aldrig stott pa det forr i Grekland.
Nu ar ju Parga trots allt en ganska exploaterad turistort men mycket positivt har hant sen jag var har forra gangen for ca 15 ar sedan.
Statoaletterna ar borta och strandpromenaden har snyggats upp. Nu har jag under mina senaste Greklandsresor mest rest runt och bott pa mindre stallen dar man kommer befolkningen nara pa ett helt annat satt och det passar nog egentligen mig battre. Pargas omgivningar ar dock nastan helt oslagbara och olivlundarna ovanfor staden samt vandringsmojligheterna till olika strander ar fina. Kanns som det ar mycket turister har och staden ar inte lika vardagsgrekisk som ex Pigadia pa Karpathos. Ordet genuin vagrar jag att anvanda i dom har sammanhagen men min lilla favoritouzeria den ar fin och den moderna baren med vita soffor, trevlig personal,fantastisk musik, bra datorer och kanontrevlig personal ar ocksa fin. Kontrasternas varld.
Eva (som i nasta inlagg tankte skriva nagra rader om Paxos.)