Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-15, 22:46
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Mygg och tips på boende vid Plaka?

Vi bodde vid Plaka i somras. Jag tycker inte att det hotell vi bodde på, Athina, var prisvärt, men det var bra och barnen var trötta, hungriga och hade fått sikte på poolen... Vi räknade och kom fram till att egentligen rörde det sig inte om några stora pengar jämfört med vad vi tänkt oss.

Men jag tror vi är många som vill bo vid Plaka, så gängse prisbild som gäller på de mer etablerade orterna på Naxos inte gäller här.

Vi kom iland mitt på dagen mitt i JUNI och det fanns bara en! rumsuthyrare där från Plaka. Han kom från Plaka camping, men väl där körde han in oss i några vassruggar och visade oss det sämsta rummet. 1 meter utanför rummet började vassen och sen såg man inget annat. Vi hade kollat upp stället på internet och började fråga om campingen och hotellet, men fick höra att allt var fullt. Vi knallade in mot stan och kom då förbi ovan nämnda pool... Det var den enda vi såg i Plaka. Det var väl därför de kunde ta så bra betalt, (jag skäms lite för att säga det) 65 E för ett rum för 4. Men de skulle ha 40/45 (kommer inte riktigt ihåg) för vassruggutsikten och då blev det inte så förskräkligt mycket pengar extra för 4 nätter.

Nere vid Plaka camping är det dock vildare (och mer sandyner och bredare strand). 500 m (kanske upp emot en km) närmare stan ligger några hotell på rad (sisådär 6-8 st)och sen kommer maragas camping. Hotellet som låg granne med vårt såg fint ut. Det hette Angeliki, eller liknande, men jag vet inte vad det kostade. Det lär finnas fler Hotell på ön med samma namn, så man får se upp för förväxlingar...

Ett prisvärdare alternativ är att bo i Agia Anna och gå ner. Det är ju inte långt. Om vi kommer dit i år tänkte vi göra som många rekomenderar här - Bo i stan och åka buss ut och bada. Om vi överhuvudtaget kommer till grekland, det var inte alls meningen - men nu suger restarmen så...

/Marianne

Senast redigerad av mkh den 2007-03-15 klockan 22:52. Anledning: fort men fel
Svara med citat