Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-15, 08:12
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Trevliga djur ?

Djur ja,

de är ett kapitel för sig. Jag tycker de små genomskinliga albinoödlorna är helmysiga, dessutom äter de moskiter. I sommras hade jag en stadigt inneboende, tyvärr ville h*n inte följa med när jag flyttade

I den nya lägenheten hade jag en liten mus som bestämde att min byrålåda var det ultimata boendet. Det var vi inte helt överens om. Har någon sett en grekisk råttfälla? Hyresvärden kom med två kakelbitar som han preparerat med någon typ av lim (som aldrig torkade). Dessa placerades på strategiska ställen i min lilla studio. Det enda som fastnade där var mina tår, ett stycke "vildkatt" som föredrog min köksstol framför utelivet och en hel del damm.
Inte förrän näst sista dagen fastnade den lilla rackaren i fällan. Jag hade inte hjärta att döda den, det fick hyresvärden ta hand om, utan ställde bara ut den i trappen och led av dåligt samvete.

För två år sedan såg jag baken på något rätt stort, orangerött och prickigt som alla sa var en giftig ödla, när jag vattnade buskarna utanför hotellet jag jobbade på. Den stannade inte och presenterade sig, men vad jag vet finns det bara 1 st giftig orm och små skorpioner på Kreta och av dem har jag inte sett någon.

Örnar har jag sett många. Stora mäktiga och fria som fågeln!

Kickie
Svara med citat