Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-13, 22:58
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Boende i Agios Prokopios/nybörjare

Hej Cattis !
Vi bodde på Red Lake i slutet av juni år 2000.
Det är ett helt ok boende, rent och prydligt, men egentligen inte ett hotell. Om du som du säger är nybörjare ska du veta att den vanligaste boendeformen för ö-luffare är småpensionat och privatrum. Red Lake är ett typexempel, ägarinnan har byggt ett litet fint bygge med ca 10 rum på sina föräldrars mark. De till åren komna föräldrarna bodde då i ett "skjul" intill.
Vid detta tillfälle kom vi (2 vuxna och 2 barn) till Naxos från Koufinissi några dagar före midsommarafton. I hamnen blev vi uppraggade av ägarinnan till Red Lake med löfte om 4-bädds rum för 25 euro/natt. Väl framme visade det sig att detta gällde ett kyffe i källarplan. Efter förhandlande och lite "hot" att gå därifrån och leta annat boende i Prokopios fick vi ett riktigt fint rum med stor balkong och havsutsikt för 28 euro om jag minns rätt.
Stället ligger ca 5 minuters promenad från stranden och också lite utanför Ag.Prokopios "centrum", men om man klarar att gå lite så är det ett lugnt och bra läge.
Det här är några år sedan men jag är ganska övertygad om att 55 euro är alldeles för mycket, skulle tro att ni ska komma undan med 40-45 även om det är i slutet av juli (högsäsong) ni reser.
Precis som andra här svarat tycker jag att ni ska låta bli att förboka. Naxos hamn kryllar av rumsuthyrare som kommer att slåss om er även om ni anländer sent på kvällen. Fördelen är att ni då slipper fixa transport själva. Ni kommer säkert att få nått lika bra eller bättre än Red Lake och skulle ni inte vara nöjda så byt dagen efter.

Laero
Svara med citat