Citat:
Ursprungligen postat av reslust
Timbaki låter ju väldigt intressant och ligger "efter vägen" för oss. Menar du att det inte är "turistigt" alls trots att byn ligger så nära Agia Galini? Vore spännande att höra mer. Har du också besökt stranden endan för - Kokkinos pirgos och kan berätta?
Eva
|
Det er noen år siden jeg var i Tymbaki nå, og på den tiden var det en ganske typisk industriby hvor jordbruksprodukter fra området rundt ble foredlet, og nesten ikke en turist å se. Det kan nok hende at byen har utviklet seg siden det, men jeg tror fortsatt at det er en av de aller minst turist-påvirkede byene i det området.
Jeg vet det har vært et ønske at området skulle få mer turisme, noe som blant annet har ført til omfattende oppryddingsaksjoner, først og fremst for å få bort all plasten fra de tusener av dekar med drivhus på Messara-sletten. Denne plasten blir skiftet ut med jevne mellomrom, og den gamle ble bare liggende der den ramlet ned, til vinden spredte den utover, noe som gjorde at hele området for 10 år siden gav et meget forsøplet og trist inntrykk. Sist jeg kjørte forbi, hadde dette blitt utrolig mye bedre, så det så nesten trivelig ut der, så jeg ser ikke bort fra at det har betydd mye for lysten til å stoppe i Tymbaki også.