Sv: Vill Du ha RIKTIG frukost när Du är i Grekland?
Min drømmefrokost får jeg på Hotel Africa i Rhodos by, et familiehotell ved den vestre stranden. Hotellet er rimelig, men har en frokostbuffet som passer oss akkurat, og vi synes det er ideelt å gå rett til en ferdig frokost på hotellet. Den kan gjerne inntas på hotellets terrasse.
I tillegg til flere sorter brød, kokte egg, noen ganger stekte egg eller omelett eller eggerøre (varierer), ost, kjøtt, syltetøy, og selvfølgelig honning og yoghurt, har buffeen et rikholdig utvalg av kaker, som vi aldri spiser til frokost hjemme, men som hører til opplevelsen akkurat her. Og kakene er hjemmebakte, så som regel møtes man i frokostsalen av duften av fersk bakst.
Er man heldig, og ikke sover for lenge, kan man på søndagsmorgenen høre gamlemor Margaretha, som regjerer på kjøkkenet, synge sammen med radioen når messen overføres. Hun kan hele liturgien, og det er en ganske spesiell opplevelse.
Så utvalget på buffeen, duften av nybakte kaker og mor Margaretha's sang smelter sammen til min opplevelse av den greske drømmefrokosten.
|