Elisabet: Ha ha ha...håller HELT med angående Nikiana!
Det samma gäller Ligia som jag aldrig heller har förstått mig på...
Verkligen inga bra stränder, känns lite unket insjöaktigt!
Men men, det finns ju de som tycker om det också..
Badet i Nidri är ju inte heller 100%, långt därifrån, men med ett mycket bättre läge och utbud! Orkar man inte åka över bergen till väst så kan man ta sig till Micros Gialos som ligger nedanför byn Poros, eller ta en badbåt till underbara lilla Meganissi!
I från Vassiliki kan man ta en badbåt i hamnen och åka till jätte fina Agiofili, en underbar turkosblå liten vik, som ett litet mini Porto Katsiki. Ett tips är att ta den första båten dit då den snabbt kan bli full!
Som PO skriver får man ju inte heller missa Lefkas stad som i mitt tycke är kanon! Mysiga gränder, mysiga tavernor, ortsbefolkning och inte så mycket tingeltangel affärer. Hundra procent grekisk vardag! Men det gäller som sagt att komma in bland gränderna... Stränderna strax utanför är också helt underbara!
Själva kommer vi att i år för första gången bo på västsidan och i charmiga Agios Nikitas där fantastiska bad finns ett stenkast bort. Just för att slippa allt för många timmar i bil och fläng över bergen.
Vart ni än till sist väljer att bo så kommer ni INTE att bli besvikna på ön Lefkas! Den är heelt fantastiskt vacker!
Skiathos, släng dig i väggen vad det gäller undersköna stränder! Mer sand måhända men det räcker inte långt i jämförelsen...

Katta