Citat:
Vad skulle ni göra, om ni fick fria händer?
|
Åka till Amorgos!

Men det tror jag inte att du kommer att göra.
Jag har varit i Kykladerna i Doddarna i augusti. I Kykladerna upplever jag att det är bra många fler turister. Doddarna i augusti har varit som Kykladerna i juli. Var som är varmast går nog inte att säga, det skiftar från år till år. Du får chansa.
Jag föreslog Parga i en annan fyrtiotioårsdagstråd, det gör jag för dig också. Kruxet är att jag tror att där är grymt mycket folk i augusti. Samos tror jag skulle passa dig. Stort nog att svälja mycket folk. När jag har varit där augusti har det inte ”känts” som augusti. På din födelsedag gör ni en tur i bergen med bil, käkar lunch på Lukas taverna i bergsbyn Manolates och sedan åker ni och badar i vattenfallet. På kvällen har ni bokat bord på Restaurant Elia i Pythagorion där ni frossar i god mat, goda viner och blir upppassade av supertrevlig personal. Prata med ägaren Michalis några dagar innan så du får precis som du vill ha det. På kvällen går till Notos (ligger vid vattnet) där ni tar en drink och lyssnar på livemusik. Kan det blir bättre.