Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-28, 21:18
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006
Standard Sv: Sun rise, Rodakino?

Eftersom du reser ensam med 2 barn, och vill uppleva södra Kreta, kan jag rekommendera följande rutt. Gjorde den själv under 2 veckor med mina ungar (då 10 och 12) för något år sedan , och blev bara såååå lyckat. Barnen gick med på det mesta, men KRÄVDE pool så lite begränsad var man, men det löste sig.

Stop 1. Rodakino och Sun Rise Village. Har vi redan nämnt. Toppen!

Stop 2. Matala. Den legendariska byn nästan längst söderut. Ett underbart ställe om man reser under lågsäsong. Härlig stämning, lagom folkliv i en jättemysig miljö. Restauranger, cafeer och en härlig strand i perfekt kombination. Suveränt och billigt boende på Dimitris Villa (har egen fin hemsida. Googla.......)

Stop 3. Myrtos. En vykortsvacker by någon mil väster om Irapetra. En härlig strand och grekiskt byliv när det är som bäst. Resans bästa boende på Kastro Hotel and Apartments. Visserligen något dyrt, men det uppvägdes av de billiga priserna på tavernorna som serverade den genomgående bästa mat jag ätit på Kreta. Otroligt vänliga människor.

Detta var för mig en perfekt rundtur på 2 veckor när man reser med barn, och det var härligt att se ungarna uppskatta södra Kreta lika mycket som jag.

Lycka till med din resa.
Svara med citat