Ämne: Malta??
Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-26, 17:59
Soldyrkarens avatar
Soldyrkaren Soldyrkaren är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Malta??

Citat:
Ursprungligen postat av snorklar´n Visa inlägg
Är det någon av er som varit på Vattenparken på Malta, där man kan simma med delfiner? Hur var det i så fall. Vad ska man tänka på. Förboka?
Ja, vi var där. Den heter Mediterraneo eller något sådant vill jag minnas. Det var en kul grej att göra tyckte även vi som inte har barn. Tre shower ingår i inträdet - papegojorna var ingen jättehöjdare (har man sett en sådan show har man väl sett alla antar jag) men både delfinerna och sjölejonen var riktigt kul att se. Och så finns det några terrarier med sköldpaddor, ormar mm.

Vi valde att inte simma med delfiner. Dels var det ett par timmars väntetid (vi hade inte bokat i förväg), dels var det rysligt dyrt (typ 900 kr per person eller nåt sånt). Vi såg lite av en sådan övning, och det såg inte jättespännande ut. Ganska lite delfinkontakt per deltagare, och det kändes lite "syntetiskt".

Däremot valde jag att låta mig fotograferas med sjölejonet. Man blir pussad på kinden av sjölejonet när fotot tas. Jag ville egentligen inte ha fotot, men insåg att det var enda chansen att få klappa ett sjölejon. Så det var jag och en lång rad barn som stod i kö för att bli fotograferade med sjölejonet
Svara med citat