Ämne: Bahnhof
Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-23, 16:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bahnhof

Inga fler bud? Då slår jag nog till i alla fall. 94:- i månaden för 10 Mbit både upp och ner, i s f 259:- hos Felia. Jag har jobbat både för och med Felia under lång tid och jag är SÅÅÅÅ trött på dem. Fast det finns bra sidor hos dem också. Men tyvärr så märker man som kund väldigt sällan av dem...

Bahnhof kör tydligen egen optisk lina från sina servrar till Bolina, vilket gör att de kan hålla dessa låga priser. Det bör även innebära att förbindelsen ska vara tämligen stabil. Om inte någon bonde kommer och gräver av den förstås...

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Läs och begrunda!!!
Jag följde det där med rätt stort intresse. (Jag har lite pirattendenser själv... Enbart på det mentala planet dock. Inte i verkliga världen.) Jag har svårt att se hur Bahnhof kan bli ansvarigt för det som lagras på deras servrar om man inte direkt uppmanar "pirater" att lagra hos dem. Det blev aldrig något av det hela och jag har för mig att både Bahnhof och flera av deras kunder fick skadestånd! Och jag undrar hur mycket "skit" man hade hittat om man kollat Felias servrar. Olagliga filer med film och musik och märkliga hemliga chattrum...

Det är fullkomligt omöjligt för den som erbjuder lagringsutrymme att hålla koll på allt som lagras! Det är ju just därför man skriver i avtalen att den som hyr är ansvarig för det som lagras.

Men tack för artikeln.

Är det till att se fram mot pensioneringen?

Peter
Svara med citat