Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-19, 20:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Uppkopplad i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Soldyrkaren Visa inlägg
Jag har ett 3G-kort som jag i somras försökte använda på södra Kreta och på Gavdos.
Vad är ett 3G-kort? Är det kopplat till mobilen?

Det kanske hade funkat bättre från andra platser, Gavdos ligger ju lite off om man säger så. Du skriver att du upplever det som rätt krångligt i Grekland, jag har ingen erfarenhet från annat än internetcaféer och de brukar verkligen vara krångliga. Det är inte ovanligt att man kopplas ur.

Mitt stora problem (om man kan kalla det så) är att jag måste surfa från min dator där jag har program för att koppla upp mig mot Kalimeras server. Jag tvivlar på att sådana program finns på internetcaféerna. Jag har inte sett det. På ett internetcafé på Amorgos fanns det möjlighet att koppla upp sig med sin egna dator. Kanske den möjligheten även finns på andra öar?

Ett annat problem är att jag behöver en snabb uppkoppling. Ska jag publicera tunga bilder och resebrev funkar det inte med vanlig modemuppkoppling. Och att betala 70-100 kr per Mb låter inte så kul. Jag vill kunna äta en och annan sallad också, och kanske ta en öl ibland.

Är det någon som vet hur vanligt det är med bredband i Grekland? I värsta fall får jag väl leta upp folk med bredband och göra hembesök hos dem.
Svara med citat