Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-19, 17:39
Soldyrkarens avatar
Soldyrkaren Soldyrkaren är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Uppkopplad i Grekland

Jag har ett 3G-kort som jag i somras försökte använda på södra Kreta och på Gavdos (det ilsket röda Vodafonekortet syns på en av bilderna en bit ner i tråden till bildgåta 201), med blandad framgång. Någon 3G-signal hittade jag aldrig, men det kan ju vara annorlunda i mer befolkade trakter (t.ex. om jag varit på norra Kreta), det vet jag inget om. Däremot funkade det med GPRS ungefär hälften av gångerna jag testade. GPRS är ju inte snabbt, men om det är små datamändger är det okej. Dessutom bör man ju hålla datamängderna låga med tanke på prislappen (för min del 70-100 kr per Mb beroende på vilken operatör som råkar ha bäst täckning där man är).

Upplever dock det hela som rätt krångligt i Grekland - ofta måste man försöka flera gånger innan det fungerar. Dvs. om det finns ett internetkafé tycker jag att det är enklare, snabbare och billigare att använda det. Brukar inte vara problem att använda USB minne.

Kan för övrigt rekommendera en i sammanhanget attraktiv produkt - SD-kort med "inbyggt" USB-minne. Använd i digitalkameran som SD-kort, plocka ur, vik på mitten, och vips så har man ett USB-minne med samma data på.
Svara med citat