Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-16, 22:03
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Vad är bäst och billigast..................

En charteresa blir nog alltid billigast om man jämför exakt samma hotell. Däremot anser jag att man förlorar så mycket frihet med en charterresa att det inte är värt de kronor man eventuellt kan spara.
Fördelar med en individuellt bokad resa är så många fler; reguljärflyg innbär ofta bättre utrymme ombord, inte alltid smällfulla flyg, reslängd bestämmer man själv och dessutom ofta om man vill flyga morgon eller kväll, eftersom flygalternativen alltid är fler.
Hotellutbudet blir så oändligt mycket större om du tittar utanför charterarrangörernas kataloger. Billigaste billigt och dyraste lyx står till buds. Ofta kan en telefonsamtal eller mejl med en förfrågan om rabatt ge ett positivt resultat. Hela cyberspace står till förfogande.
Du kan byta hotell om Du inte är nöjd! Oftast räcker det med en dags varsel så är det bara att dra!
Till Greklands, specifikt, kan man inte heller åka charter till alla de hundratals öar som finns där och lockar oss turister. En flygstol till närliggande ö, javisst, men då inkluderar det de nackdelar jag nämnt ovan. Bestämd reslängd, bestämd avrestid, trångt ombord.
Så för mig gäller, alla dagar i veckan, individuell resa där jag själv bygger upp min resa utifrån min egen plånbok, fritid och önskemål.
Jag kan säga att det inte alltid blir vansinnigt dyrt utan ibland finns det guldkorn runt omkring som kostar billigt!
Svara med citat