Sv: Läsa grekiska i Grekland
nu var det så många inlägg, så jag minns inte vem som skrev vad...så jag svarar lite vad jag tycker känns bra!
vad gäller boende, är det lite knepigt när man bara ska vara här i 4 veckor. det finns ingen möjlighet att hyra en vanlig lägenhet på så kort tid, och hotell blir ju lite dyrt....jag skulle försöka hyra ett rum hos någon. be svenska kyrkan sätta upp en lapp! det finns ett hostel vid ormonia, men där får man dela rum med 5 människor man inte känner...kanske inte så kul. hade jag ett extra rum hade jag hyrt ut det, men det har jag inte...och inte vet jag någon som har det heller....hm...ska fundera på det där med boendet!
någon skrev att dom läst att athens center hade kontakt med amerikanska uni:s. vill bara påpeka att det inte märktes! vi var 7 personer i vår klass, varav alla kom från olika länder! många av dom som läser greksika har ofta någons orts relation till grekland. en grekiska förälder, sambo eller liknande.....så nationaliteterna varierar enormt, vilket är fantastiskt kul!
|