Sv: Läsa grekiska i Grekland
Hej Zofiaa och Klaritza. Jag har också upptäckt att språkpunkten är något billigare. Har lagt ner ganska många timmar på att studera och jämföra olika skolor och priser.
”Vara nere en längre period ca 13-20 veckor” låter trevligt!
Jag tror också att det är smartast att ordna boende gn skolan.
Själv tänker jag åka ner nu, troligen i april, och göra en fyra-veckors kurs, ev stanna en vecka till efter det. När kursen slutar är det redan maj så då skulle man kunna passa på att dra till öarna direkt, men va göra med alla böckerna/vinterkläderna mm som man haft i fyra veckor?
Har kollat följande skolor:
Omilon i Aten (Maroussi) – hört att de är bra, i norra Aten
Athens Centre i i Aten - billigast
Lexis i Chania/Kreta - hört att de är bra
Omilon i Naflion -
Alexander The Great i Aten – inte hört nåt och dyrast av alla men skolan verkar trevlig
Har bestämt mig för Aten och troligen väljer jag Athens Centre. Den skolan har dock mkt samarbete med olika universitet i USA och jag anar att de flesta som läser där är från USA, att det inte alls är så internationellt, men det är bara va jag tror.
Jag har haft bra mailväxling med SI, Omilon och Athens Centre, Alexander svarade först efter flera dgr och mkt torftigt.
Skall snart bestämma mig och boka. Jag kan nog tipsa dig om skolan och logimöjligheterna sedan. Kan du Aten? Ska man bo på eller nära Plaka eller finns det bra alternativ?
Läste nu Klaritzas svar. Jättekul att höra om Athens center! Du är den första jag hör berätta om dem, har bara hört om Omilon och Lexis, kul! Tack för tipset att ornda boende själv. Kan du ge råd du som bor i Aten? Är det helt dumt att boka hotelrum för ett par nätter och sedan spana på plats`? Är lite rädd för att hamna på ett ställe som jag inte trivs på, det kan bli långa fyra veckor.
|