Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-09, 14:54
Majakå Majakå är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Laganas-allmänna frågor

Hej!

Jag minns inte vad något kostade direkt, och drack inget av det du räknade upp på min semester, så den frågan kan jag inte svara på. Vad gäller utbudet av affärer däremot så finns det väl en del, men mycket är samma utbud i affär efter affär. Vi letade efter sandaler till dottern när hennes gick sönder, men det fanns inte ett par rejäla sandaler i hela Laganas, man fick åka till Zakhyntos stad då. Hon hade stukat foten inte så långt innan så vi ville inte låta henne gå i flip-flops eller liknande.

Akta sig för...tja, kanske båtturen för att se på havssköldpaddor, det var dels dyrt och dels stressande för sköldpaddorna, och så kunde man lika gärna simma omkring en stund eller hyra en trampbåt så fick man ju se havssköldpaddor iallafall! Och så åkte vi på en dagstur runt hela ön med stopp vid skeppsvraket som huvudattraktion, det var underbart, de där timmarna vid smugglers wreck var så himmelska, men allt gott, fruktsallad, strips, vatten, glass, godis, hamburgare...med mer som vi köpte under dagen i kafeterian på båten kostade nästan lika mycket som våra biljetter till utflykten...så nästa gång packar vi med MASSOR av eget vatten och egen matsäck!

Vi bodde i Laganas en vecka i maj i somras, och det var så underbart så i juni ska vi åka tillbaka dit och nu ska vi stanna i två veckor!
Svara med citat