Sv: frågor om båtluff i grekland
Hej!
Jag skulle rekommendera Amorgos som tredje ö, en helt underbar ö med storslagen natur och en härlig och avkopplande atmosfär. Naxos och speciellt Paros tillhör inte mina favoritöar. Fick för mycket charterkänsla på dessa öar, alldeles för mkt turister och inkastare på restaurangerna. Det beror förstås vad man är ute efter. Kofounissi tyckte jag väldigt bra om och mina barn älskade ön med dess fina stränder och bad. Förslagsvis så kan er rutt vara Naxos-Kofounissi-Amorgos.
Ett annat tips är att bege er ut till de västra Kykladerna och ta öarna Milos-Sifnos-Serios. Öar med kort avstånd emellan och har olika karaktär. Milos har jättehäftiga stränder som barnen kommer att älska, Sifnos lugn och grön ö med avkopplande atmosfär. Serifos har jag inte varit på än, men verkar ha fina bad och en vacker Chora.
Även vi landar vid 12-tiden i Aten och vi åker direkt till Pireus från flygplatsen och hoppar på en färja så att man kommer ut till ö-världen så fort som möjligt. Jag tycker det är bättre att åka direkt, även om man kommer fram sent på kvällen, än att stanna en natt i Aten.
Hälsningar Karin
|