Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-24, 21:28
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Båtresa Aten-Paros 3juni

Efter ett ca 25 resor resor till Antiparos de senaste 20 åren plockar jag fram följande resförslag ur hjärnans Antiparosmapp:

Fr flygplatsen hinner ni gott ta buss 96 som tar allt mellan 1-1,5 timme beroende på trafiken.
Även den nya T-banan är ett bra alternativ. Tar ganska exakt 1 timme och man byter inne i Aten vid station Monastiraki. En rulltrappa upp till nästa perrong, lätt. Vidare riktning Pireus.
Efter att man köpt sig sina båtbiljetter och fått ställa ifrån sig sitt bagage kan man utforska Pireus och framförallt då den östra delen bort mot den gamla fiskehamnen. Det är helt OK att promenera efter kajen hela vägen så man inte hamnar i det värsta trafikkaoset.
Från Pireus brukar jag ta snabbbåten som normalt sett går 16.30. Ankomst Paros 19.45 och då brukar den sista båten till Anti ligga och vänta. Tar man en senare/långsammare båt från Pireus får man från Paros-Parikia ta taxi till Pounda (tar ca 10min) och bilfärjan som går en gång i timmen på kvällen under denna tid,i början på juni.
10 min senare är det bara att kliva av och sen börjar festen!
Svara med citat