Om man ser ur en annan synvinkel på dryckesproblemet då.
Jag nämnde inledningsvis att vi har hört (strunt-)prat om de som packar ner drycker i resväskan som ska checkas in, och blir upptäckta - då får de vackert ta ur dryckerna där också. Vad är nu det för påfund ?? För det första, finns det
någon väskincheckning i Grekland som
verkligen agerar på detta viset ? Är flaskor i resväskan förbjudet ??
Om jag med goda samvetet verkligen ser till att jag packar in min sprit så säkert att det knappt finns en tiondels chans att den går sönder och förstör andras väskor, varför ska då myndigheterna jävlas ? En illustration jag hittade i, jag tror det var DN, så skriver de uttryckligen:
"Du kan fortfarande packa ner vätskor i bagage som ska checkas in". Vi som har resväskor med hårdplast som skal behöver antagligen inte oroa oss nämnvärt.
Undrar verkligen vilken substans det finns i det som arrangörernas personal påstått om lokala luftfartsmyndigheters regler ? Det jag kan hitta på lfv.se visar tydligt att det är tillåtet att packa vätskor i resväskan. Men det gäller antagligen på flygplatser i Sverige. Var hittar jag motsvarande information för Grekland ?
Fortfarande är drycker (läs sprit) mer intressant på resmålet än i taxfreeshopen alt. förbeställd på flygbolaget.
Hasse