Sv: Aten i december!
Hej alla!
Först och främst vill jag tacka för hjälp med tips om olika saker inför vår Atenresa!
Jag orkar/hinner inte skriva något resebrev(läser dock gärna era),men allt var iallafall underbart!
Frankfurt mycket charmigt och vi åt faktiskt Sauerkraut mit ich weisse nicht was.
Adonis hotel helt Ok.Precis vad jag hade väntat mig.Vi fick rum 401 med utsikt över Akropolis,vajert!
Aten i sin Julskrud var alldeles underbart! Hela Syntagma bara glimmade och glammade.
Våra Grekiska vänner tog oss till Nauplion OCH vi fick se Korintkanalen! N.är en bedårande stad och jag kan VERKLIGEN rekommedndera ett besök där!
Hela Peloponessos var fullt av apelsinträd och allt var så vackert.
I Nauplion badade folk!
I Monastiraki köpte Emilio en liten bouzouki som han spelade på i hotellrummet...
Vi åt himmelsk mat, handlade skivor och på nyårsafton var vi bjudna på stor bouzoukia med hemsk mat och underbar musik.Huvudattraktionen var Vangelis nånting(från Naxos)med min favorit-ö-musik.Vi dansade också!!!!
Vi hälsade på en massa mammor och mostrar bl.a i Pireaus och fick naturligtvis väldigt mycket söta saker och kaffe,kaffe,kaffe och Amorgoslikör.
Tack än en gång för era tips.Jag är SÅ nöjd och ännu en smula hög av alla intryck!
|