Ämne: Handbagage
Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-14, 22:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Handbagage

Helt klart är det ju så att du inte får ta med dryckerna i handbagaget om du inte köpt den på tax-free. Dessutom kan det tydligen bli problem om man ska byta flyg längs vägen enligt vad det skrevs på DN i dag (då det gäller tax-free).
Tydligen måste påsarna plomberas på ett speciellt sätt för att de ska vara godkända.
Då det gäller att packa ner dryckerna i det incheckade bagaget så minns jag att det var tal om att detta var förbjudet hos vissa arrangörer för något år sedan, jag har inte hört något om detta på senaste tiden, kanske har de ändrat de reglerna.
Jag har då alltid gjort så att jag har packat ner det lokalköpta i ryggsäcken som jag checkar in och hittills har det fungerat men helt klart så är det med en viss spänning som man står och väntar på sitt bagage vid bandet. Då det gäller kartongrör och bubbelplast så låter det ju faktiskt vettigt, problemet är ju bara att då får man ännu mera att bära runt på under resan, fast egentligen så kan man ju då fylla rören med annat så då spelar det inte så stor roll.

Mvh Janérik
Svara med citat