2005-06-06, 22:07
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: båten Romlida?
Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Så nostalgisk blir jag aldrig att jag föredrar Romilda och gänget före de superfina Blue Star båtarna.
Eva
|
INSTÄMMER till fullo!! Vem tusan väljer att åka godståg när X2000 finns?? Bara för att vara nostalgisk? Varför åka "boskapsfärja" om bekvämare flytetyg finnes att tillgå
"Nostalgi"= obekvämt = dj-ligare värk = förstörd semester 
Jag har ledsnat på alla skriverier om "båtluffar-känsla" och "äkta båtluff". Är en tågresa mera "äkta" om man väljer godståg, som "luffarna" i staterna gjorde i tågets barndom? Är en resa mindre värd, och oäkta, om den utföres på ett bekvämt, och, någorlunda smärtfritt sätt? Är det resandet i sej som värderas? För min egen del är det de platser jag besöker som är det primära. Och till dessa platser föredrar jag, eftersom jag har vissa fysiska begränsningar, att ta mej på minst krångliga vis. Vissa platser kommer jag aldrig att kunna besöka, tyvärr, därför måste jag ta reda på väldigt mycket INNAN jag åker till "nya" platser.
Yes! Jag blir småilsken och "taggar i" varje gång detta ämne blir aktuellt. Är det någon som i överhuvudtaget TÄNKER sej att en person som är beroende av rullstol skulle ägna så mycket som en minut åt det vi skriver?? Eller en person som behöver två kryckor för att ta sej fram?? Givetvis står det var och en fritt att tycka gällande förflyttning, val av flytetyg o.s.v. Men VEM avgör vad som är "äkta båt-luffar-känsla"  
//Birgitta, som mer än gärna skulle åka limousine
|