Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-04, 00:03
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: chania-makrigialos

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Va, litar Du inte på grekiska kartor ?
Jag skulle tro att man bör gilla serpentinkörning, helst vara två, inte hyra den klenaste bilen, se upp för getterna osv osv., 26 mil på grekiska bergsvägar, det vore kul att testa!
//PO
Det ÄR fullständigt fantastiskt, halsbrytande härligt! Jag har, numera, kört på både farbara och "icke-körbara" vägar , kors-å-tvärs över denna ö. Längsta sträckan jag kört, i ett svep, var från Ierapetra på östra sydkusten, "snett" över ön upp till Gergioupoli på västra nordkusten. Bra gick det, och rätt fort eftersom jag kört på vägarna mycket å många gånger, roligt var det och bitvis kurvigt till tusen I like. I like very much Det är ju asfalterade vägar numera, ordentligt smala på vissa ställen, men klart körbara.
OCH, det heter, enligt mitt tycke, "alternativa vägval", inte "köra-fel"
Speciellt på Kreta händer det ofta att jag gör alternativa vägval

Räds icke! Jag tycker absolut att Du ska prova den körning du funderar på! Det finns vänliga människor överallt som kan tyda en karta och peka åt "rätt" håll, oavsett språk. Jag avråder dock från att försöka hitta vägen upp på Lasithi-platån "bakvägen". Det är , hitills, enda gången jag fått ge upp och köra tillbaka ut på stora vägen igen
Lycka till!!
-Kreta, ett eget land.........
//Birgitta
Svara med citat