Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-28, 00:05
Despina Despina är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: Vet vi hur bra vi har det?

Jennie...

Jag kan hålla med dig om att det kan vara svårt i Grekland att leva och speciellt som invandrare, men det kan vara minst lika svårt för invandrare i Sverige. Speciellt för dem som itne kan språket. När min pappa och mamma kom till Sverige fick de NEJ rakt upp i ansiktet med en gång när de sökte jobb BARA för att deras efternamn inte var Andersson. Jag tycker inte om när folk klagar på t ex Grekland eller nåt annat land och sitter och lyfter upp Sverige på en piedistal. Bakom den gråa himmelen i sverige finns faktiskt en ännu gråare himmel.Sverige är inte perfekt.Inget land är perfekt.Hur skulle världen se ut då? Jag föredrar iaf lite livligare trafik än att se en bil på 3 timmar utanflr mitt fönster här. Visst finns det många bra saker i sverige, system och punktlighet bland annat.. förnekar inte det... och ja ,sverige ligger före med vissa saker,förnekar inte det heller...sverige är enklare att leva i.. Men hur kul är det att få allt serverat på silverfat...? det är ju just sådant som gör att svenskar aldrig skulle klara av en dag i en miljö som Irak. Jag såg en kvinna på kreta som var ganska fattig... men trots att hon bara hade två potatisar på bordet bad hon mig äta med henne trots att det var allt hon hade.Folk är så mkt generösare när de har mindre..I sverige fick man ofta höra att man skulle upp o vänta på sin kompis rum när familjen skulle äta mat... snåla ^rika^ människor...Om du inte trivs i Grekland så finns det ingen som tvingar dig att stanna kvar... jag klagade ihjäl mig på sverige, för det är ett land som med sin ^perfektionism^jag inte står ut med... att jag lämnade allt jag hade och åkte till mitt paradis Grekland...
Åk du till ditt paradis Sverige...och stanna där....

Senast redigerad av Despina den 2006-11-28 klockan 00:14.