- trodde Korinth-Argos var under utbedring, men er altså nedlagt, synd.
Vel, den ER under utbedring, sies det, men tror ikke så mye skjer...
Siden det er en lørdag vi skal fra Athen til Argos m evt stopp i Korinth, kan det kanskje være lurt å bestille plass uansett om vi velger tog til Korinth eller bussen som du foreslår hele veien?
Har aldri opplevd at bussen har vært full... Den går hver time, så det er ikke så lenge å vente om den mot formodning skulle være det. Tror ikke det er mulig å forhåndsbestille, heller, men som sagt, det kommer til å gå greit.
Kanskje bedre å besøke Korinthområdet sammen m Delfi en annen gang...
Argolis-området er øverst på lista
og har 15 dager til rådighet.
Det går jo an, ja! Athen/Argos-bussen stopper i Korinth, så dere kan selvsagt gå av der og ta en senere buss til Argos. Men dere må som nevnt ta taxi ned til byen/utgravingene.
Pension Ligeia i Psaron 6, gamlebyen - ifølge kartet nær en P-plass,
så jeg har regna m mulighet for taxi ganske nært bygningen - kjempeglad om du sjekker.
Jeg har bodd der! Hyggelige folk! Det er riktig at det er en parkeringsplass der, tilgjengelighet vil ikke bli noe problem. Pensjonatet ligger på toppen av gamlebyen.
Når det er sagt, gamlebyen er ikke så stor, og for meg virker det litt tungvint å måtte ta taxi til og fra bostedet. Det finnes flere pensjonat som ligger nede i byen/på flat mark, og det ville jo vært enklere å bo på et av dem. Kan sende deg noen lenker i privat mail, om du er interessert.
Har også lest om Frachti-utgravningene, er vel ikke så mye å se akkurat der, virker ikke så lett tilgjengelig heller - men visstnok en trivelig, "ekte" fiskerlandsby - Kilada - rett ved. Alt dette er jo også i kort avstand fra bostedet der nede.
Kilada er veldig koselig! Har ikke vært i Frachti, men jeg har, som deg, ikke inntrykk av at det er så mye å se der.
Hilsen Admirala
PS: Har du Cadogans guide "Peloponnese"? Det er en super guidebok, det er ikke en severdighet som ikke er nevnt! Anbefales på det sterkeste, kan kjøpes på Amazon om du ikke finner den i bokhandelen.