Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-20, 09:43
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: ARGOLIS (Argolida)-området

Så god idé å besøke Argolis! Det er så fint her, at!

Her er litt info:
Det går ikke tog mellom Korinth og Argos/Nafplio. Ruten ble lagt ned for to år siden. Med mindre dere har tenkt å se Korinth, er det best å ta buss fra flyplassen til Stathmos Kiffisos i Athen og Argos/Nafplio-bussen videre derfra. Togstasjonen i Korinth er ikke i sentrum av byen, ikke busstasjonen heller. Korinth er ikke så mye å se som by, men utgravingene fra antikken/romertiden er fine og verd et besøk. De ligger på flatt land.

Hvor skal dere bo i Nafplio? Kan sjekke tilgjengeligheten for deg, hvis du vil, bare sånn for sikkerhets skyld?

Mykene er ikke så lett tilgjengelig. Det er bratt opp dit, og man går delvis på glattskurt berg. Og for å være ærlig, er det bare en ansamling steiner på toppen . Faktisk synes jeg Tiryns, like utenfor Nafplio, er mer interssant. Se mer på kulturdepartementets sider, http://www.culture.gr/ , gå inn under "Museums, Monuments and Archaeological Sites of Hellas", og finn Tiryns under, vel, T.

Epidaurus er greit å komme seg rundt, det skulle ikke by på noe problem. Teaterforestillingene er dessverre bare i juli og august.

Palea Epidaurus er en fin by! Jeg har bare vært der et par ganger for å spise lunsj, så jeg kan ikke hjelpe deg med hotell, dessverre. "Hotel Mike" ligger iallfall bra plassert.

Kanskje kan dere besøke Didima-grottene? Den første dere kommer til har to små kirker bygget delvis inn i grotteveggen. Adgangen er via en trapp inni fjellet, den er ikke lang, men jeg vet jo ikke hvor førlig du er. Verd et forsøk, for grotten (den første) er imponerende. Vel, grotte, det er vel heller et enormt krater. Inni krateret er det grusveger, og det er ikke bratt.

Kystveien fra Ermioni og sør/vestover er veldig vakker, et landskap så særpreget at jeg ikke har sett noe lignende andre steder i Hellas.

Ønsker dere en fin tur!

Senast redigerad av Admirala den 2006-11-20 klockan 09:56.
Svara med citat