Sv: Resa runt på egen hand
[quote=Sofie.K;64555]....har en vän som gärna vill förlja med mig på en ev resa men för att få ut det mesta av upplevelsen känns det som att man kanske ska göra en sån här grej själv.....
Hallo Sofie.
Hvor mye penger som går er som før sagt individuelt. Min erfaring er at når jeg reiser alene, går det mindre penger. Kanskje fordi jeg i større grad kan ta dagen som den kommer, uavhengig av andre frokost- og lunch- eller shoppebehov. Frukt på stranden eller på tur, eks.
Jovisst er det hyggelig å ha reisefølge, men ikke alltid. Kontakt, enten det gjelder grekere eller andre reisende, kan bli rikere og morsommere om man er alene. Man opplever ganske enkelt på en annen måte. Er man to eller flere oppfattes man fort som en del av et 'sluttet selskap'. Og foretas reisen på egen hånd og der og da ikke er interessert i kontakt, kan man jo simpelthen gjøre som man vil. Noen ganger er det bare positivt å være fri og uavhengig, å kunne handle spontant. Herlig!
Vet ikke om dette er aldersrelatert. Datteren min sier imidlertid det samme som meg. Hun har reist mye rundt i verden alene.
Senast redigerad av malou den 2006-10-28 klockan 21:49.
|