Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2006-10-22, 20:58
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Hur fotograferar Du?

Inför båtluffen 2005 bytte jag från en Canon 300 EOS (till vilken jag alltid använde Fuji 100 Superia Reala-film) till en Canon EOS 350 D, under stor vånda. Jag var väldigt nöjd med den gamla kameran, men kände att det var nog dags att ta steget. Bytet är jag nöjd med fast jag tycker att kvällsbilder med blixt faktiskt blev bättre med 300:an. Det är något jag får leva med, någon extern blixt har jag inte för avsikt att komplettera med, inte i nuläget i alla fall.

Men vi har tänkt att komplettera med en liten kamera, typ "handväskmodell", för vid vissa tillfällen är faktiskt inte en stor digital systemkamera särskilt praktisk att ha med sig, hur bra bilder det än blir. Ibland är det bara jag som kommer med en stor kamera och alla andra har liten, nim version, och behöver inte ha med sig en stor väska (som sambon får hålla medan jag är i farten).

"Min" fotoaffär är väldigt glad för att jag bytte kamera. Min princip är att framkalla alla bilder på papper och sålla därefter (jag tar bara bort de bilder som jag redan på displayen ser inte blev som jag tänkt) och med tanke på att jag har fyra minneskort med mig när jag är ute och reser, så blir det lite att framkalla! Vilket påminner mig om det ligger c:a 800 bilder hemma och väntar på att bli insatta i album...

Celbe
Svara med citat