Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-19, 15:42
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag är inte som andra...

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
"att planera resan är ju halva nöjet"
För mig är nog planerandet en stor del av nöjet. Jag älskar att ha en flygbiljett bokad i god tid, gärna till Aten, för då har jag inte bundit upp mig kring en speciell ö-grupp.
Sen börjar planerandet. "Vilken ö-grupp ska vi besöka den här gången?" Man söker fakta om olika öar, läser resebrev på Kalimera och olika inlägg i forumet. Ställer frågor, får svar m m. DEN sortens planerande, eller kanske ska man kalla det processande, ÄLSKAR jag. Sedan när vi väl kommit överens om vilka öar vi ska besöka går man in i nästa fas. Kollar båttidtabeller för att se om ö-kombinationerna överhuvudtaget är möjliga, söker boende, tar reda på lite om sevärdheter, saker man inte får missa m m. Vi bokar oftast inte boende i förväg, det gjorde vi i början. Det är mer spännande, och billigare, att boka på plats.

Allt detta gör att planerandet blir en väldigt stor del av resan. Man har något att roa sig med i vintermörkret. Dock innebär det inte att man sedan slaviskt följer en väl tillrättalagd plan. Inte alls! Känner sig bara lite lagom påläst om de platser man ska besöka och kan sedan på plats välja vad man vill göra. Vi tycker också att det är viktigt att ha stort utrymme för spontanitet och att känna att vi "bara får vara". Det känns nästan som om det blir mer tid till det om man är lite mer förberedd innan - tycker jag alltså! Min sambo ägnar sig inte alls lika mycket åt att förbereda sig som jag gör. Men han är helnöjd med att jag har "koll på läget" som han säger.

Just nu planerar jag för fullt för min Londonresa om två veckor .

Carina - som längtar efter att få tag i billiga flygbiljetter till Aten snart!

Senast redigerad av CarinaN den 2006-10-19 klockan 15:48.
Svara med citat