Sv: Karpathos..
Ja, Janerik, det skrevs mycket om Karpathos tidigare, nu ser man inte så mycket som tex för ca 1 år sedan.
Jag var en av dem som lät mig påverkas, jag blev nyfiken. Men jag var egentligen skeptiskt när vi åkte. Det som lockade var direktflyg och att det var en liten ö med inte så mycket turister.
Vi blev förtjusta pga enkla saker som tex lugnet, stränderna, vattnet, möjligheten till bra snorkling, god mat och folk som behandlade oss annorlunda mot hur vi har blivit behandlade på de stora turistöarna. Och det är väl självklart, de har ju inte haft turister i så många år som tex Kreta!
Min sambo blev positivt överraskad, han vill bara ha det lugnt... och ladda batterierna. Om folk är trevliga mot oss, så är det ett plus. Och det var de!
Jag tror inte att det som vi upplevde är unikt för just Karpathos, och det är inte någon magi. Det är ett "sjysst ställe" att vila upp sig på. Jag hittade inte många saker som jag retade mig på. Och jag hoppas verkligen att jag kommer att finna fler sådana ställen...
|