Citat:
Ursprungligen postat av Agap[QUOTE
i]Jag håller med dig när du säger att lärarna har dåligt betalt osv. De får uruselt betalt.
Men jag har haft väldigt dåliga erfarenheter av lärare(-innor här.)
Det jag menar är att barnen alltid kommer i skymundan .
|
Jag har också haft dålig erfarenhet av lärare här, min son har koncentrationssvårigheter men det finns det ingen som tror på, utan han är bara lat enligt lärarna. Har haft otaliga samtal med olika lärare och haft känslan varje gång att jag är en pjoskande skandinav som försöker bortförklara allt, ändå tycker jag att deras lön ska höjas kanske de blir mer motiverade som lärare och mer stolta över sitt jobb.
Citat:
Betalade engelska för äldsta sonen nu i September, 43€ månadskostnad, 65€ böcker och skrivböcker, 30€ engrafi(en utgift som ingen har en aning om vart de går, stenciler?????) Summa:138€ Och han är endast 8 år och ´månadspriset går upp varje år..+ ett till barn som ska ha engelska froundistirio om ett par år.l
|
Kan man inte gå i taket på detta, nu har jag också 2 barn men de som har 3,4 eller 5 barn, det är ju själva hm, hm att skolan ska kosta så mycket.
Citat:
Det känns som om jag bara vill flytta till Sverige för barnens skull För att de ska få det bättre. Kanske lider de inte så mycket som vi tror utan kanske är det vi som förstorar upp saker och ting. Vet inte??!
|
Vet du, så har jag också känt många gånger.
Men så läser man svenska tidningarna och ser alla våldtäkter, knivslagsmål, mord mm mm varje dag och då är jag glad att jag bor här.
Mina barn går på svensk skola varje lördag 1 och en halvtimme, det tycker att det är jättekul.
Alltså inget tvång från min sida. Medans barnen har lektion pratar vi svenska mammor under tiden. Mycket lika tyckande och tänkande kommer fram under den tiden alla har ung. samma erfarenheter då det gäller skolan här. Så det är bara att bita ihop och hoppas att de blir stora snart känns det som
Monica