Sv: Såga gärna "mina" öar ;)
Första tanken när jag såg tråden var:"Det beror på HUR min ö blir kritiserad"
Exempel:
Min kollega sa:"Vilken skitö du har varit på!" när jag berättade om Karpathos. Och jag bara skrattade åt honom och tyckte att han var uppfriskande, eftersom han verkligen menar att han inte skulle trivas där för han är mer en flärdfull kille som vill flanera på Roms gator än på Pigadias små gränder. Inte en tanke på att jag skulle försöka tjata på honom och bevisa hur förträffligt allt var. Vi kan inte dela känslan, upplevelsen om han inte längtar efter det som jag längtar efter.
Och så ett annat exempel:
Överhörde en diskussion där man skrattade åt en gemensam bekant som enligt dem "tror sig vara en greklandsexpert bara för att h*n har varit några gånger på Rhodos…" Och sedan förklarades Rhodos vara fake/bling-bling/turistfälla. Andra klass. Annat var deras öar och deras semestrar!
Jag tyckte dessa två personer var billiga, deras beteende var elakt. ”Tyckte de kanske likadant om mig som har sagt att jag tycker om Rhodos?” flimrade till i huvudet.
Så rätade jag på ryggen och tänkte att de inte kan spola bort min kärlek till den ön. Eller göra mig ”billig” om jag inte vill det.
Borde nog köpa en T-shirt med texten: ”I love Rhodos forever!” Alltid retar det någon.
Avvikande åsikter är lätta att lyssna på men elaka kommentarer gör själen trött
|