Jag är ju en av de som haft många underbara semestrar på Skiathos (och de andra sporadiska öarna). Vi var på Skiathos varje år mellan 1992 och 1998 - och jag tror en av hemligheterna, Elisabeth, det är TIDPUNKTEN. Vi har som regel varit på Skiathos i början av juni men även sista veckan i september - perfekta tidpunkter har det varit.
Men vi HAR också varit där i slutet på både juni och juli - och det ÄR annorlunda!
Ens FÖRVÄNTNINGAR till en plats betyder också mycket. Är man realistisk eller drömmer man bara? Förväntar man att komma ner till PARADISET mitt i HÖGSÄSONGEN och i alla fall ha ALLT FÖR SIG SJÄLV?
De turkosa färgerna på havet, som du är inne på, KAN det eventuellt bero på att vädret var annorlunda de dagarna du var på Skopelos/Alonissos? Havet har inte den där RIKTIGA färgen om inte solen skiner från en närmast klarblå himmel.
Vi har ofta pratat om att sticka iväg på en vecka till Skiathos igen, det ÄR en vacker ö och bättre bad kan man inte få! Men som åren går är man lite rädd att bli besviken, - har det hänt FÖR mycket? Men en sak som är säker det är att jag skulle ALDRIG välja att åka dit i högsäsongen - tidpunkten har avgörande betydelse!
Du valde den perfekta tiden på året till Skiathos, Elisabeth!