Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Vad tyckte Junior?
|
Han tyckte mycket om både Skopelos och Skiathos. Vi gick ju en hel del och det gillar han. Vi badade varje dag vid olika stränder, det gillar han, snorklingen var hyfsad på de flesta ställena och riktigt bra på nåt ställe, och det gillar han. Det fanns bra vägar att springa upp på berg, och det gjorde han. Han såg mycket djur, fotade hundratals katter och gillade maten.
(Som kuriosa kan jag förresten berätta om när vi diskuterade varför det tog så lång tid för oss att gå till olika ställen. Jag påstod att det berodde på att han försökte fånga ödlor hela tiden medan han hävdade att det berodde på att jag skulle fota farbröder hela tiden...

)
Skiathos var roligare i hans smak, tack vare att det finns vattensportaktiviteter på en del stränder där. Han är ju 14. Han gillade också stränderna på Ski mycket mer än de på Sko. Där är de iofs vackra, men badmässigt mediokra. Skiathos är komplett om man är ett ressällskap i olika åldrar, alla kan hitta något som passar, utan att man behöver vara långt ifrån varandra - det gäller både dagar, kvällar och nätter!
Och
Gita: man ska inte hinna se allt, men ska ta vara på det man hinner!