Ämne: Skottland
Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2006-09-20, 11:41
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Skottland

[quote=Stefulainen]Planerar fortfarande för en eventuell Skottlandsresa och det jag nu funderar på är huruvida vi ska bo på 1 (eller högst 2) orter (som i naven på ett hjul) och göra utflykter från dessa, eller om vi ska flytta till ny ort (nästan) varje dag och göra en mera cirkelformad "turné". Samtidigt så funderar jag naturligtvis på vilken ort som skulle passa bäst som utgångspunkt om man bor på ett ställe, samt vilka orter man borde se om man byter ort varje dag.

Idéer och förslag tas gärna emot. Det är väl omöjligt att ge ett korrekt svar på dessa frågor och valet av orter beror naturligtvis på vad man vill se och göra.

Själv vill jag se berg, slott, loch:ar och fina landskap. Jag har inga större behov av att se storstäder och nattklubbar. Dornie & Glencoe har jag lite funderat på att borde passas in.

Hur är det annars med bränsletyper i Skottland? Finns det diesel lika lättillgängligt som i skandinavien?

(för närvarande skulle min planerade skottlandsresa kosta 549 € totalt för två personer i 7 dagar i maj om man inkluderar flyg, hyrbil, bensin och boende...planerar på skoj resan som lågbudgetresa, mest kostar boendet: 43,2 %)
Svara med citat