Hejsan och hälsningar från Korfu on Agios Stefanos. Vi hade en bra resa, byn var pytteliten men trevlig, tillräkligt med restauranger, affärer (vi brukar ju inte shoppa nåt speciellt) osv. och vi tyckte stranden var en av dom bästa vi varit på; fin, men hård sand (så det inte flög omkring) och inte för mycket folk. Hotellet var *** + och bra; fint och nytt och allt funkade, vi hade rummet mot polen. Vi hade en etta, lagon för två pers.
Vi planerade ju att hyra bil, men sen var vi så lata och inte gjorde det, vi tog bussen två gånger, en dag till Sidari och en till Korfu staden och sen promenerade vi ganska mycket, på stranden och till grannbyn Arillas och vi tyckte det var lagom "utflyckter" - vi bara njöt av den lugna och varma atmosfären, solen, havet osv.
Lite om priserna; vi åt frukost några gånger på restauranger; i AS kostade det 3,5 - 4 euros, men i Korfu 7 - 9 euros! Vi åt ju mitt in centrum så det var väl dom dyraste ställena, men i allafall. Middag kostade för oss mellan 17 och 23 euros, vi brukade ta två förrätter (salad, tsatsiki, saganaka, dolmames ...), två huvudrätter och två öl eller vin. Och vi tyckte portionerna var stora så hungriga hann vi aldrig bli

Det gick bussar till Korfu via Sidari fyra gånger om dagen; första 6.45 (vi tod den till Korfu och var dom ända turisterna ...), sen 10.45, en på eftermiddagen och den sista på kvällen. Och fyra tillbaka sen från Korfu också. Lite konstiga tider tyckte vi och dom flesta tog ju 10.45 bussen så den var ju proppfull (vi tod den till Sidari).
Jag kan berätta mer, om nån vill veta, fråga bara. Jag är tyvärr lite dålig på att komma ihåg namn på restauranger och sånt och orkar inte konsentrera mig på såna saker på semester.