Citat:
Ursprungligen postat av Chras
Några reflextioner. Vad ska Du huvudsakligen ha datorn till. För spel fordras ett kanonkort för grafik och mycket minne.
Chras
|
Spel är något jag aldrig använt mig av och aldrig kommer att göra. Något annat som kräver extremt hög grad av grafik behöver jag inte använda heller. Med anledning av att jag har digitalkamera sedan i fjol så är fotolagring (inkl. säkerhetskopiering så klart) något som finns med i planen. Annars är förstås relativt högt RAM-minne prioritet, tänker 1024 där så jag är förberedd för några år framöver. Hårddisc mindre än 300 GB känns nästan som ovanligt så där ligger jag också högt.
Grundkraven är ju dessutom driftsäkerhet och pålitlighet, helt naturligt vad beträffar det jag varit med om. Sedan har jag tänkt en hel del på vad andra sagt i negativa former om vissa fabrikat. Jag undrar
verkligen hur en del användare "misshandlar" sina datorer ?? En tämligen "normalt fungerande" dator bör väl kunna klara rätt mycket men
hur mycket ? Svårt att säga. Kan egentligen bara relatera till hur jag själv använder min men å andra sidan var den klanderfri i ungefär 5 år om jag minns rätt (en Compaq Presario).
Hasse