Citat:
Ursprungligen postat av wilda
Jag tänkte inte bo på Honeymoon, för jag vill hellre bo nära Oia eller Thira. Nu har jag tittat på två boenden, och undrar om någon har bott där, och kan ge mig råd och tips. Det är Pension George, i Karterados, och Ecoxenia utanför Oia. (Det första billigt och verkar mysigt, det andra dyrare men fint.)
Jag har heller aldrig varit i Karterados. Hur är det där jämfört med Thira?
/Anna
|
Hej Wilda,
Jag har inte personligen bott på Pension George, men däremot träffat familjen personligen vid några tillfällen - "George" är nämligen bror med vår bästa vän Nikos och de flesta syskonen har någon pensionsverksamhet på ön, varav några i Karterados. Jag kan alltså inte ge något personligt omdöme om själva boendet men väl hört av andra turister att där är trevligt och lugnt att bo + trevligt värdpar.
Karterados är i jämförelse med Thira som dag och natt. Karterados är en vanlig grekisk liten by med sin taverna (har supergod mat), super-market, bageri, skola m m och man märker inte mycket av att där faktiskt bor en hel del turister i området. Bakom "huvudgatan" kommer man in i den gamla delen av byn med sina supersmala gränder och mysiga hus - Väl värt för en promenad. Att promenera från Karterados in till Thira tar ungefär 15 minuter i normal takt, men för den som föredrar buss och/eller taxi finns den möjligheten också.
//Zanét