Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha
Till Marianne som funderade om boende ute i Plaka kan jag tipsa om att Ioanna som annonserar här på Kalimera om bende i Agios Prokopios också har ett nybyggt boende ute i Plaka. Det finns 3 lägenheter med 2 rum och 1 lägenhet med 1 rum och detta boende ligger alldeles vid havet. Tag kontakt med Ioanna om du är intresserad, du hittar ju hennes e-mail här på Kalimera.
Margaretha
|
Hoppas de som gått på annonsen om boende hos Ioanna Kavour hade bättre erfarenheter än vi. Vi reste två familjer till Naxos och hade bokat familjen Kavours boende "Acti Plaka". Stället låg så långt bort på Plaka att det rätteligen borde Mikri Viglia. Boendet hade ingen skylt så taxin hade ett helsike att hitta det vid ankomsten. Den förhållandevis långa sträckan till mat och buss gjorde att vårt ressällskap med barn i sittvagn flyttade så fort den förbetalda tiden löpt ut; då blev fru Kavour galen av ilska på oss och krävde att jag skulle ersätta henne för förlorad inkomst för de dagar som förbokats men inte förbetalats. Hon hotade med polis och att jag inte skulle få passet tillbaka etc. En smärre chock för mig som alltid bara blivit vänligt bemött på Naxos. När sedan busschafförerna var arga varje dag vi var där för att turisterna inte begrepp att man denna säsong skulle ha förköpt bussbiljetter så blev ju känslan att Naxos inte längre var något för oss.
Hallonorn