Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-27, 19:37
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Diverse amofrågor

Det där är hur bussarna går i högsäsong. Vi var där mellan 7 - 12 juli i år och då hade de börjat gå med liknande tidtabell. Kunde för första gången på nio besök åka till Chora och äta middag för att sedan ta sista bussen hem 23.45.

De gånger vi varit på Amorgos i början av båtluffen d v s runt 20 juni och framåt har det varit betydligt mer sporadiskt med bussturerna. Kan tänka mig att det är något liknande i september när högsäsongen är över. Nu har vi endast bott i Aegiali men busstidtabellen visas ju alltid för hela ön.

Köra moppe på Amorgos är inget större problem men det kan blåsa rejält. Att åka bak på sambons moppe är ingen lösning för min del, dels vägrar han köra med mig som passagerare och dels vill jag köra själv för det är så kul. Sambon passar dock alltid på att påpeka att jag vid ett tillfälle när vi var på väg tillbaka från södra delen av ön "gasade och bromsade samtidigt" för att vinden tog tag så i moppen. (Det gjorde jag inte alls...) Dessutom tar det ett tag att köra mellan t ex Aegiali och Chora och vidare ner mot Katapola. Jag hade nog inte kört ensam utan försökt hitta "körsällskap". Vägen ner mot Mouro Beach gillade jag inte alls när vi körde där senast (måste ha varit 2004). Min enda tanke var "F-n, jag ska ju upp också...".

Celbe
Svara med citat