Ämne: Sticklingar
Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-23, 12:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sticklingar

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Själva hemtransporten känns inte lika komplicerad som transporten under resans gång. Om man ska vara borta i två och en halv vecka, bo på fem-sex olika ställen på tre olika öar så blir det ju en del transporterande... Hur påverkar det rotbildningen? För jag tänker mig att jag kommer att knipsa av någon liten pelargonkvist här och där - det handlar alltså om orotade sticklingar.
Aha, var det så du tänkte... Ja då måste du nog först och främst se till att ha dem i vatten och ljus så mycket du kan, dvs alltid när du bor någonstans.
Men däremellan... Det skulle kanske funka med en plastflaska med stor öppning (typ sån som det finns drickjoughurt i) som du häller vatten i, stoppar ner hela sticklingen och skruvar igen. Någon dag håller det sig säkert och så kan du ju kanske öppna och släppa in ljus och luft nån stund även under resan. Jag fick små vårblommor i början av april från ciacoohler i ett kuvert med posten och de hade hållit sig inslagna med blött papper, folie och plast, så det borde kunna funka.

Du kan ju prova hemma först och ta med lampliga flaskor hemifrån.
Svara med citat