Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-25, 13:26
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Hej igen!!
Konstigt eller inte, det beror väl på hur man ser på saker o ting.
Ja det var just det som var poängen.Fulla turister som tror de får bete sig hur som helst bara för de är på semester. Det är ju inte alltid kul. Förresten, man kommer väl inte in överallt här hemma i Svedala heller.

Det är väl ingen direkt som blivit nekad för att de är turister. Det var väl kanske fel formulering. Det var i alla fall inte så jag menade.
Men greker är väl trots allt som andra folk i största allmänhet, alla älskar inte alla, eller hur?

Jag ville bara tipsa om ett bra ställe med bra musik och ägaren kanske vill ha det så här, vad vet jag? Sitter man en stund utanför o uppför sig väl så är det ju inga problem tror jag. Den här baren är ju mestadels greker som besöker efter ett pass på jobbet med eventuellt mycket folk omkring sig och kanske vill gå nånstans för att koppla av helt enkelt. Om de även där möts av fulla turister så är det kanske inte så kul. Vart ska de då¨gå???

Jag menar inte att alla är fulla o odrägliga, men de kanske bara vill koppla av ett tag för att sen kunna vila inför nästa dag. Man får väl vara realist, det är väl bara o gå till sig själv.

Har varit på några andra ställen i grekiska övärlden och har mött folk av olika slag och för det mesta blivit väl bemött men jag måste ändå säga att på Kos har det känts äkta av alla de ställen.

Hoppas jag inte krånglat till det med förklaringen.
Ha en jättebra dag!!

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-25 klockan 13:28. Anledning: för långt citat
Svara med citat