Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Jag har (men ska byta vilken dag som helst) Telia kontantkort. Funkar perfekt i Grekland, behöver inte ladda alls, det kommer en faktura i efterhand. Så det är bara att ringa. Anledningen till att jag ska byta är att Telia är svindyra i utlandet. Telenor/Passport är det billigaste alternativet.
|
Ett litet förtydligande runt detta med faktura utland.
Många har den tjänsten på sitt gamla kontantkort eftersom det tidigare var enda sättet att kunna ringa utomlands med sitt kontantkort. Då jag fick ny jobbtelefon (3G) ville jag byta ut mitt gamla kort till ett som fungerade med 3G. Detta var inget problem men tjänsten faktura utland skulle inte längre fungera då den inte kunde kombineras med det nya kortet. Det hela slutade med att vi tog ett nytt abb till en annan telefon och jag behöll mitt gamla kort som jag använder i en vanlig gsm-telefon. Jag vill inte ha ett kontantkort då jag är utomlands, om något händer så att jag helt plötsligt måste ringa mycket så står jag då ganska snabbt utan pengar på kortet och utan möjlighet att fylla på det.
Detta gällde alltså Telia och det är ett drygt år sedan så det kan ha ändrat, det är inte säkert att säljaren tänker på detta om du byter kort så det kan vara bra att fråga.
Mvh Janérik