Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
men är även billigare tror jag om man då ringer till en annan mobil som befinner sig i grekland. då slipper själva ringandet först komma hem till sverige och sen ner till grekland.....
|
Ringer du till ett Grekiskt nummer kopplas det INTE över Sverige. Då går samtalet över det Gekiska nätet och du betalar "gäst-taxa" i det nätet. Endast när du ringer till en Svensk/utländsk mobil som befinner sig i tex Grekland kopplas samtalet över Sverige.
Citat:
men kontantkort? då kan man väl inte få faktura efteråt, heller?
|
Måste beställas hos den Svenske operatören som någon annan skrev.
Citat:
Kalimera:Med Telenor kostar det 9.95 kr i öppningsavgift, minuttaxan är densamma som i Sverige: 69 öre i minuten.
|
Telenor är f. n. billigast. Med Passport betalar man samma minutpris som hemma + en extra öppningsavg på 9.95 var 20:e minut. Både för inkommande och utgående samtal. Så om man ringer/tar emot 10 samtal hem under en semester kostar det 100:- mer än hemma!!! Motsvarar ett dammkorn i semesterplånboken...

Fast jag betalar bara 59 öre per minut. Jag blev uppringd av Telenor som frågade om jag ville ringa billigare... Dum som jag är svarade jag JAAAA!
Peter