Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-24, 16:36
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mobilteleeländet ...

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
men är även billigare tror jag om man då ringer till en annan mobil som befinner sig i grekland. då slipper själva ringandet först komma hem till sverige och sen ner till grekland.....
Ringer du till ett Grekiskt nummer kopplas det INTE över Sverige. Då går samtalet över det Gekiska nätet och du betalar "gäst-taxa" i det nätet. Endast när du ringer till en Svensk/utländsk mobil som befinner sig i tex Grekland kopplas samtalet över Sverige.

Citat:
men kontantkort? då kan man väl inte få faktura efteråt, heller?
Måste beställas hos den Svenske operatören som någon annan skrev.

Citat:
Kalimera:Med Telenor kostar det 9.95 kr i öppningsavgift, minuttaxan är densamma som i Sverige: 69 öre i minuten.
Telenor är f. n. billigast. Med Passport betalar man samma minutpris som hemma + en extra öppningsavg på 9.95 var 20:e minut. Både för inkommande och utgående samtal. Så om man ringer/tar emot 10 samtal hem under en semester kostar det 100:- mer än hemma!!! Motsvarar ett dammkorn i semesterplånboken... Fast jag betalar bara 59 öre per minut. Jag blev uppringd av Telenor som frågade om jag ville ringa billigare... Dum som jag är svarade jag JAAAA!

Peter
Svara med citat