Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-23, 18:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kanske HD-krasch

Troligtvis låg de filerna öppna när maskinen låste sig. Genom att det blev en "brutalstängning" fick de heller aldrig möjlighet att stänga sig själva eller blev de kanske skadade. Och kan du inte öppna Win kan du heller inte ersätta dem. Nu försöker systemet öppna en redan öppen, eller skadad, fil och där har du låsningen.

Jag råkade ut för en motsvarande sak för några år sedan men på en mindre viktig fil. Systemet försökte hela tiden stänga en öppen skadad fil och tog i princip alla processorkraft. Jag fick stänga den manuellt vid varje start. Efter mycket hårslitande hittade jag dock ett borttagningspgm på nätet... Men det hjälper ju inte dig när du inte ens får igång Win.

De är nog bara att hålla tummarna att de går att reparera via en installations CD.

Själv gör jag alltid så att jag tömmer temp-filer och sådant och startar om datorn helt, inte bara "starta om" via Stäng-knappen, innan jag kör mina rensningspgm. Då vet jag att alla buffrar och cachar är tomma och risken för konflikter är minimal.

Peter
Svara med citat