Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Ska ev åka till Karpathos antingen i början eller slutet av september. Hur är det då? Vädret? Folk? Vill gärna bo på något ställe som det är gångavstånd till en bra strand. Inte behöva åka buss varje gång man vill bada på någon fin strand. Kan någon rekommendera en strand, ett bra boende i en bra by?
|
Alla ö-bor jag pratat med har rekommenderat september-oktober som ännu bättre till oss som har varit 2 ggr på ön i Juni och tycker det är toppen. Bl.a. oftast inte så blåsigt, varmt vatten och tempererad luft. Jag skulle kanske rekommendera en delad resa med boende hälften i Lefkos och hälften i Pigadia. Eftersom jag tillhör den skara som inte tycker Pigadiastranden är speciellt fin, finns det risk att du som vill:
Inte behöva åka buss varje gång man vill bada på någon fin strand ruttnar på tipset bo i Pigadia. Gillar du fina stränder kan du kolla forumets omröstning om finaste strand för att få en bra bild. toligen fastnar du av praktiska skäl för Lefkos eller Amoopi. Pigadia är bäst som bas om du vill prova olika ställen med buss och badbåt.
/Dan